Nazwa: Kompetencje kluczowe w Gminie Twardogóra
Wartość projektu: 457 107,25 zł
Dofinansowanie: 388 541,16 zł.
Dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10 Edukacja, Działanie 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, Poddziałanie: 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej - konkursy horyzontalne
współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: od 01.09.2022 do 30.06.2023 r.
Cel/efekt: podniesienie u min 90% z 468 uczniów z trzech szkół podstawowych z Gminy Twardogóra kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych, niezbędnych m.in na rynku pracy oraz rozwinięcie indywidualnego podejścia do ucznia (szczególnie ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi) w celu niwelacji negatywnych skutków wywołanych epidemią COVID-19 (w tym deficytów spowodowanych długotrwałą nauką zdalną) poprzez realizację zadań, takich jak:
- indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
- dodatkowe zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze,
- warsztaty dodatkowe dla uczniów rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne
- zajęcia wyjazdowe rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne.
Realizacja proj. przyczyni się do osiągnięcia celu RPO WD 2014-2020, tj. celu szczególnego Działania 10.2. RPO WD: Podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych
postaw i umiejętności niezbędnych na r. pracy oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do uczniów ze szczególnymi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Efekty:
Dzięki realizacji projektu min. 422 z 468 uczniów nabędzie kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy uczestnicząc w zajęciach wyrównawczych, zajęciach rozwijających, zajęciach wyjazdowych oraz zajęciach z zakresu indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w tym osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja projektu przyczyni się do niwelacji negatywnych skutków wywołanych epidemią COVID-19, w tym deficytów spowodowanych długotrwałą nauką zdalną (takich jak trudności w nauce, wzrost zachowań ryzykowanych, nadużywanie korzystania z mediów elektron.) na co wpłynie realizacji wsparcia w formie pozalekcyjnej i pozaszkolnej które bezpośrednio wspierają kompetencji emocjonalno-społecznych i integrację uczniów, co jest istotne z punktu widzenia przyszłej aktywności społeczno-zawodowej.
W projekcie prowadzone będą również działania zapewniające przestrzeganie równości szans K i M tak aby na żadnym etapie realizacji proj. bariery równościowe nie wystąpiły.
Główne rezultaty:
- 422 uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiej. uniwersalne
- 468 uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych.
W wyniku realizacji projektu skorzysta minimum 422 z 468 poprzez uczestnictwo w wyrównawczych, zajęciach rozwijających, zajęciach wyjazdowych oraz zajęciach z zakresu indywidualizacji pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w tym osób z niepełnosprawnościami, a szczególnie: w zajęciach logopedycznych, zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne, zajęciach rozwijających uzdolnienia, zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, zajęciach o charakterze socjoterapeutycznym, w warsztatach: ekonomicznych, grafiki komputerowej dla początkujących, warsztatach ekologiczno-przyrodnicznych, czy inżynieryjno-konstrukcyjnych, matematycznych, komputerowych, chemiczno-biologicznych, a ponadto - w wyjazdach edukacyjnych: do Doliny Baryczy, na Wzgórza Trzebnickie, w Campusie Domasławice (jak założyć własny biznes), do Hydropolis we Wrocławiu, do ogrodu zoologicznego i afrykarium we Wrocławiu, a także na warsztaty informatyczne we Wrocławiu.